آموزش سئو اینستاگرام

آنچه در این مقاله میخوانید

در حال حاضر، اینستاگرام به عنوان محبوب ترین رسانه اجتماعی در سرتاسر جهان می باشد که تمام بازاریابان و همچنین برندهای بزرگ برای معرفی محصولات، خدمات و فروش محصولات خود از این ابزار استفاده می کنند. به همین دلیل درک این کمی سخت و دشوار است که بدانید از 13 درصد انسان های زنده بر روی کره زمین، 80 درصد آنها برندها و افراد محبوب را فالو کرده اند و این در حالی است که هیچ وقت برای تلاش و رسیدن به هدف دیر نیست و شما می توانید به عنوان یکی از این فروشگاه ها چه در سطح جهانی و چه در سطح منطقه ای شناخته شوید.

سئو اینستاگرام

با این وجود چیزی که لازم به ذکر است، این می باشد که میزان مشارکت و اشتراک گذاری در شبکه اجتماعی اینستاگرام، دارای نرخ 4.21% است که این عدد دقیقا 10 برابر فیسبوک، 54 برابر پینترست و 84 برابر شبکه مجازی توئیتر می باشد. به همین دلیل اینستاگرام از دید اکثر برندها و شرکت های بزرگ، به عنوان مرکزی برای محبوبیت است و برای آن تمرکز فوق العاده ای دارند و از این رو بدون تلاش و برنامه هدفمند، رسیدن به نتیجه مطلوب، چیزی محال و غیر قابل دست یافتن می باشد.

سئو اینستاگرام

اما با پیشرفت و افزایش محبوبیت و حساب های کاربری اینستاگرام، امکان محبوبیت در این شبکه مجازی نسبت به سال های گذشته سخت تر شده است و برای اینکه در اکسپلورر کاربران دیگر دیده شوید، باید یک سری اصول مهم و کاربردی را رعایت کنید تا موفق شوید. به همین دلیل در ادامه این گزارش از بخش تکنولوزی فالوورشه قصد داریم شما را با یک سری از اصول و قوانین بسیار مهم و ضروری نحوه سئو کردن اینستاگرام آشنا سازیم تا با استفاده از این اصول پیج اینستاگرامی (how to seo instagram) را سئو کنید. همراه ما باشید.

1- ارسال برنامه ریزی و مداوم پست

برای آنکه شما بتوانید مطرح شوید، باید یک سری پست را بصورت منظم در طول روز پست کنید. اما شرکت های معتبر جهانی در طول روز چه تعداد پست می گذارند؟ پاسخ این سوال خیلی ساده است! ابتدا برندی که هم سطح و یا دو سطح بالاتر از شما می باشد را به مدت یک هفته فالو کنید و تمام فعالیت های آن اعم از تعداد پست ها و… را تحت نظر بگیرید. بصورت کلی برای شروع کار شما باید در طول روز 1 یا 2 پست را در ساعت های مختلف در پیج اینستاگرامی خود منتشر کنید که ساعت اشتراک پست بسیار مهم می باشد و نباید آنرا دست کم بگیرید.

زمان های پیشنهادی که ما مدنظر داریم برای 2 پست می باشد که اولین پست بین ساعات 8 تا 9 و پست دوم هم بین ساعات 2 تا 5 بعد از ظهر بصورت دقیق منتشر شود و هیچ الزامی بر این وجود ندارد که حتما در این دو بازه پست بگذارید چرا که باید پرسنا و رفتار مخاطبان خود را آنالیز کنید و بر این اساس پست های کاربردی و هدفمندی را منتشر کنید.

توجه داشته باشید که ما گفتم 1 یا 2 پست در طول روز! اما این تعداد برای شرکت های جدید و نوپا می باشد که به تازگی شروع به فعالیت نموده اند. اما این ممکن است در زمینه های مختلف خیلی فرق کند! برای مثال یک پیج مخصوص فشن، ممکن است در طول روز 30 پست منتشر کند و این بدین معنی می باشد که هر نیم ساعت یک پست در این پیج منتشر می شود و از دید کاربران و فالوورهای آن شاید کم هم باشد. به همین دلیل توصیه اکید ما این است که حتما خودتان را به جای فالوورهای خود قرار دهید.

2- به تصویر کشیدن تجربه های هدفمند

کاربران اینستاگرام دارای طیف مختلفی از سلایق و علایق هستند که تمام آنها هر چیزی را تجربه نکرده اند و بدون شک تجربه کردن هر چیز جدیدی برای آنها خوشایند خواهد بود. با این وجود اینستاگرام بستر مناسبی برای این کاربران بوده است که می توانند تجربه های جدیدی را در قالب عکس و فیلم کسب کنند. با این وجود شما می توانید برای افزایش تعامل بین خودتان و فالورهایتان، تجربه هایی را از خودتان به آنها منتقل کنید.

برای مثال با سفر به مناطق مختلف می توانید لحظه به لحظه سفر خود را در یک یا چند پست انتشار کنید و فرهنگ و اجتماعی که در آن قرار گرفته اید را تجزیه و تحلیل کنید. با این وجود امروزه مردم خواهان ارتباط هستند و به تصویر کسیدن تجربه های شما راهی برای ایجاد این ارتباط می باشد چرا که شما می توانید عواطف و احساسات فالوورها را تحت تاثیر بگذارید و به مرور پست های شما میان چندین نفر اشتراک گذاری خواهد شد.

سئو اینستاگرام

برای الهام گرفتن از این موضوع می توانید پیج برندهای مختلفی اعم از نایک، لگو و…. را فالو کنید و پست هایی که آنها از تجربه ها و مدیاهای بسیار خاصی را از تجربه کاربران خود و… را منتشر می کنند را خیلی دقیق مشاهده کنید و سپس با خلاقیت های خاص خودتان، مدیاهای کاربردی را ایجاد کنید تا توسط کاربران دیده شود. یکی دیگر از روش ها برای دیده شدن این است که شما محصولی و خدماتی را به کاربران ارائه دهید و از آنها بخواهید تا محصول شما را نقد کنند و سپس آنرا در صفحه اینستاگرامی خود اشتراک گذاری کنید.

بدون شک هم توسط شما و هم توسط مشتری اشتراک گذاری خواهد شد و به مرور مشتریان متعددی را جذب خواهید نمود. همچنین نظر تعدادی از اینفلوئنسرها در مورد اینستاگرام این می باشد که از میکرو بلاگینگ استفاده کنید. اما دقیقا معنی میکرو بلاگینگ چیست؟ میکروبلاگینگ به این معنا می باشد که شما پست هایی را با کپشن های کوتاه تولید کنید. با استفاده از این روش برای تولید محتوای اینستاگرامی، کاربر به هدف خود سریع تر خواهد رسید و اگر کسب و کار شما این امکان را دارد که پست های مربوطه را در این سبک تولید کنید، می توانید استفاده نمائید.

3- برند قدرتمندی را بسازید

با ورود شما به عرصه برندینگ، باید همیشه به یک موضوع نهایت دقت را داشته باشید و آن هم این می باشد که قرار نیست شما شبیه برند دوم یا ثالثی شوید و به همین دلیل باید برند خاص خودتان را ایجاد کنید. به همین دلیل سعی کنید مدتی قبل از شروع پروژه را صرف ایجاد خلاقیت کنید که تاکنون توسط هیچ فرد یا گروهی استفاده نشده است. با این وجود خودتان را یونیک و خاص بپرورانید و با مشتریان خود در تعامل باشید. با این وجود سعی کنید یک برند خاص و بسیار منحصر بفرد ایجاد کنید. بدون شک خیلی سریع شناخته خواهید شد.

4- جلوه بصری سازگار با برند و زمینه فعالیت

اینستاگرام نسبت به سال های اخیر تفاوت های زیادی کرده است و یکی از تغییراتی که در خود ایجاد نموده است، این می باشد که در سال های ابتدایی استفاده از این برنامه، عکس های بصری و گرافیکی آنچنان وجود نداشتند و اما هم اکنون با جستجویی ساده در این بستر می توانید متوجه جلوه های بصری متعددی شوید که خیلی ساده می توانند مخاطب را مجذوب خود نمایند. با این وجود شما باید قالب های متعددی را برای پیج اینستاگرامی خود طراحی کنید و پست های خود را در این دسته از قالب ها منتشر کنید.

از مهم ترین ویژگی این دسته از جلوه های بصری باید به برخی موارد اشاره کرد که از مهم ترین آنها می توان به عدم برجسته بودن جلو بصری، روشنایی بیش از حد تصاویر، رنگ های غیر جذاب (جستجویی در روانشناسی رنگ ها بندازید) و…. اشاره کرد که وقتی یک عکس چنین نقاط ضعفی داشته باشد، قطعا مخاطب را مجذوب خود نخواهید کرد. لازم به ذکر است که برای گرفتن الهام می توانید چندین پیج بزرگ را در طول یک یا دو روز بررسی کنید و قالبی را متناسب با زمینه فعالیتتان طراحی کنید.

5- انتخاب هشتگ های مناسب

موضوعی که اکثر ما از آن به اندازه یک استاد دانشگاه مطلع هستیم، استفاده از هشتگ ها است که وقتی به مرحله وارد کردن هشتگ میرسیم، تمامی مفاهیم و عباراتی که همیشه در ذهن ما بودند را به میزان زیادی فراموش می کنیم و سپس از هشتگ هایی که هیچ ربطی به پست و زمینه فعالیت ما ندارند، استفاده خواهیم کرد. با این وجود این یک اشتباه بزرگ است که شما می توانید آنرا انجام دهید چرا که اگر یک هشتگ بهتر و متناسب تر استفاده می کردید، بدون شک، بیشتر فیدبک می گرفتید.

هشتگ

با این حال همان که می توانید در بستر گوگل عباراتی را ترند کنید، می توانید خیلی ساده هشتگ های اینستاگرام را نیز ترند کنید. یکی از ابزارهایی که شما می توانید با استفاده از آن هشتگ های موجود در اینستاگرام را ترند کنید و محبوب ترین هشتگ ها را ایجاد کنید، ابزار hashtagify.me می باشد که استفاده از آن نیاز به حساب کاربری و پرداخت هزینه دارد. از این رو توصیه می شود حتما از هشتگ های هدفمند و پرکاربرد استفاده کنید تا هر پست شما در چندین صفحه مختلف دیده شود.

6- هشتگ بسازید

در این مرحله شما باید به گونه ای رفتار کنید که علیرغم استفاده از هشتگ های مختلف و پر کاربرد، هشتگ هایی را متناسب با کسبو کار خودتان بسازید. برای مثال اولین و مهم ترین هشتگی که باید بسازید، هشتگ برند شما می باشد که باید در هر یک از پست های پیج شما درج شود. سپس باید هشتگ هایی را مرتبط با محصولات و خدمات خود طراحی کنید. توجه داشته باشید که در این زمینه نباید زیاده روی کنید. سعی کنید هشتگ ها کوتاه، مختصر و مفید باشند که کاربر با جستجویی ساده بتواند به نتیجه ای که شما هستید، برسد.

7- تولید محتوا متناسب با نیاز فالوورها

محتوایی که شما در اینستاگرام تولید می کنید، برای کاربران و فالوورهای شما بسیار مهم و کاربردی می باشد چرا که آنها با فالو کردن پیج شما، این دید را داشتند که می توانند در طول روز از پست های شما استفاده کنند و سرگرم شوند. اما این واقعیتی است که گاها کوتاهی می شود و به هیچ وجه رعایت نمی شود! لازم به ذکر است که شما با تولید محتوا اینستاگرام، در حال رفع نیاز و یا معرفی محصولات خودتان هستید و تنها صرف رفع مسئولیت و آپدیت صفحه اینستاگرامی، پست را طراحی نکرده اید.

طریقه سئو اینستاگرام

با این وجود اگر پستی را صرف رفع مسئولیت تصمیم به انتشار دارید، همین الان از انتشار آن دست بردارید چرا که اگر پست شما بازخورد نداشته باشد، می تواند باعث آسیب نیز شود و هیچ ارزشی برای شما نخواهد داشت. از این رو زمانیکه برای یک پست بدون بازخورد می خواهید بگذارید، یک یا دو ساعت به آن بیفزایید و سپس پست پر مفهوم و کاربردی را تولید کنید که فالوورهای شما علیرغم لایک کردن آن، اشتراک گذاری کنند و از طرفی در بخش Saved message خود داشته باشند. این گونه است که به مرور زمان شما می توانید در اکسپلور اینستاگرام برای همیشه بمانید.

8- آپلود فیلم های کاربردی

بطور کلی ممکن است که یک عکس اندازه هزار کلمه ارزش داشته باشد، اما یک ویدیو می تواند به اندازه 1.8 میلیون بار ارزش داشته باشد و این یک جامعه آماری بسیار مهم می باشد که شما می توانید آنرا برای همیشه در ذهن خود داشته باشید. با این وجود استفاده از ابزارهای مختلف می توانید ویدیوهای افتر افکت را نیز طراحی کنید یا اینکه اگر تخصصی در این زمینه ندارید، از فریلنسرها کمک بگیرید تا با قیمت مناسب برای شما ویدیوهای کاربردی و در عین حال بسیار جذاب تولید کنند.

برای آپلود فیلم در اینستاگرام 2 روش وجود دارد که روش اول همان اشتراک گذاری در قالب پست و روش دوم نیز اشتراک گذاری به شیوه IGTV می باشد. در روش اول شما باید فیلم را در فریم مخصوص پست اینستاگرامی طراحی کنید و اگر فیلم شما بالای 60 ثانیه می باشد، باید یک فیلم را به دو یا چند قسمت تقسیم کنید که هر قسمت 60 ثانیه می باشد. اما در روش دوم، فیلم بصورت کامل و بدون هر گونه محدودیت زمانی را می توانید منتشر کنید. با این وجود برای محتوای ویدیویی باید ارزش بسیار بیشتری نسبت به پست های ساده قائل باشید.

9- استفاده از زیرنویس های ویدیویی اینستاگرام

طبق آخرین آمار اینستاگرام، حدود 60 درصد کاربران اینستاگرام، استوری ها را با صدای مشاهده می کنند و این ماجرا خالی از لطف نیست چرا که اگر شما محتوایی را برای استوری تولید کنید، نزدیک به 60 درصد فالورهای شما با صدا به آن گوش خواهند داد و 40 درصد دیگر نیز بدون هیچ توجهی فقط استوری را جابجا می کنند. با این وجود با یک ترفند می توان بر روی این 40 درصدی که استوری ها را بدون صدا مشاهده می کنند را به خودتان جذب کنید. اولین راه حلی که شما می توانید از آن استفاده کنید، استفاده از زیرنویس می باشد.

اگر مدت زمانی را صرف جستجو در بستر اینستاگرام کنید، حتما متوجه این خواهید شد که پیج های بزرگ و پربازدید در کنار پست ها و استوری هایی هر روز منتشر می کنند، در بیشتر آنها از قابلیت زیرنویس هم استفاده می کنند که جالب است بدانید در طی گزارش های اخیر اینستاگرام، 40 درصدی که در قسمت بالا ذکر شد، به 28 درصد میرسد! این بدین معناست که شما تا اینجای کار خیلی درست جلو آمده اید و این میزان بازدید نیز برای مدتی کافی می باشد و بعدها می توانید با ترفندهای مختلف آنرا بهتر کنید.

برای نوشتن زیرنویس در فیلم ها و تصاویری که آنها را به اشتراک می گذارید، می توانید از برنامه های متعددی استفاده کنید. یکی از این برنامه ها، برنامه اینشات است که یک برنامه کاربردی و کم حجم در دو نسخه اندروید و iOS طراحی و منتشر شده است. اما اگر تصمیم شما به استفاده از برنامه های کامپیوتری می باشد، لازم به ذکر است که برنامه های متعددی در این زمینه هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

10- استفاده از فیلترهای AR اینستاگرام

سئو اینستاگرام

اینستاگرام در آپدیت های اخیر خود، دسترسی کاربران به فیلترهای AR را ایجاد کرد که از آن زمان تاکنون با طوفانی از استقبال روبرو شد که اکثر کاربران از آنها برای اشتراک گذاری پست و استوری استفاده کردند و هم اکنون نیز در دسترس می باشند. با این وجود شما برای اشتراک گذاری پست ها و استوری هایتان می توانید از فیلترهای اینستاگرامی استفاده کنید. اما هیچ لزوم 100 درصدی مبنی بر استفاده از این فیلترها نیست و شما می توانید فیلترهایی را متناسب با کسب و کارتان را تهیه و طراحی کنید و لازم به ذکر است که فیلترهای اینستاگرام در طول این سال ها پیشرفت چشمگیری داشته اند.

11- قالب های تبلیغات ویدیویی اینستاگرام

برای محبوب شدن در اینستاگرام راه ها و روش های متعددی وجود دارند که شما به انتخاب می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و خیلی ساده به نقطه ای که در ذهن دارید برسید. از این رو اولین چیزی که ممکن است به ذهن شما برسد این می باشد که مانند خرید فالوور و لایک باشید، به دنبال افراد محبوب در اینستاگرام بگردید و با پردخت هزینه که نسبتا هم زیاد می باشند، خودتان را معروف کنید! این روش نسبت به خدمات و محصولات شما کارآمد خواهد بود که اگر خلاقیت شما در این زمینه کم باشد، بدون شک هزینه ای که کرده اید هیچ پاسخی نخواهد داشت.

با این وجود تا به حال به این فکر کرده اید که شرایطی پیش بیاید که اینستاگرام، شما را تبلیغات کند؟! خیلی جالب است بدانید که هدف و منظور از سئو اینستاگرام دقیقا همین است که شما بدون هیچ هزینه ای در بستر اینستاگرام و در میان چندین میلیون کاربر اینستاگرامی می توانید بدون هیچ هزینه ای و طبق آموزش های این گزارش تبلیغ شوید و روزانه میلیون ها بازدید بگیرید. از این رو مهم ترین بستر برای تبلیغات شما، استفاده از پست، استوری، هایلایت و… اینستاگرام می باشد.

12- گیف های جالب و جذاب

فرمت گیف، یکی از فرمت هایی است که از سالی های گذشته وجود داشت و اما بنابر پیشرفت تکنولوژی، در بازه زمانی طولانی، این فرمت دیگر ارزشی همانند سابق نداشت و اما به مرور زمان در برنامه های مختلف که یکی از آنها اینستاگرام بود، دیده شد که کاربران از گیف های مختلف به همراه تعدادی استیکر و ایموجی استفاده می کنند. با این وجود استفاده از گیف های جالب و جذاب خالی از لطف نیست و می توانید از گیف های Png و Jpeg استفاده کنید و اگر گیف شما مناسب و مرتبط باشد، قطعا بازخورد خواهد داشت.

13- افزایش بازدیدهای وب سایت

ترافیک پیج اینستاگرامی شما می تواند به شما این قابلیت را بدهد که میزان افزایش ورودی های وب سایت شما افزایش یابند. همان گونه که میدانید، شما می توانید آدرس وب سایت خود را در صفحه پروفایل اینستاگرامی خود قرار دهید. اما این سوال برای شما ممکن است پیش بیاید که تعداد زیادی از کاربران در طول روز به پروفایل شما مراجعه نمی کنند و در نهایت تاثیر آنچنانی بر روی ترافیک وب سایت شما نخواهد داشت. با این وجود لازم به ذکر است که شما می توانید در هر استوری لینک مرتبط با استوری را با استفاده از Swipe Up درج کنید تا کاربر وارد وب سایت شما شود.

نحوه سئو اینستاگرام

از این رو تصور کنید که شما 10 هزار فالوور دارید که حدودا 6 هزار نفر از آنها استوری های شما را مشاهده می کنند. هم اکنون شما برای استوری خود، لینک از وب سایت قرار می دهید. بدون شک از این 6000 نفر، حداقل 50 درصد آنها لینک درج شده را به بالا خواهند کشید و این میزان بازدید به ازای هر پست، کم نیست و نباید این قابلیت را بدون تاثیر بگیرید چرا که با افزایش بازدید کنندگان وب سایت شما از طریق سوشیال مدیا، بر روی میزان فروش و سئو سایت شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

14- استفاده از سئو برای برندینگ

بطور کلی سئو اینستاگرام به همراه پیج اینستاگرامی شما، بدون وجود تقویم محتوایی و استراتژی برای اینستاگرام، هیچ ارزشی نخواهد داشت چرا که از اولین کارهایی که باید در راستای پیج اینستاگرامی انجام دهید، این است که هدف و تقویم محتوایی داشته باشید. زمانیکه شما هم تقویم محتوایی و هم اصول سئو را بصورت همزمان استفاده کنید، قطعا برند خواهید شد اما اگر چنین چیزی وجود نداشته باشد، آسیب خواهید دید و تمام هزینه ها و نیروهایی که از آنها استفاده کردید، بی تاثیر خواهد بود.

دو حوزه اصلی برای سئو اینستاگرام (instagram seo) وجود دارند که اولین حوزه، آیدی شما در اینستاگرام می باشد که باید نام برند شما باشد. توجه داشته باشید که نام حساب کاربری یا همان آیدی شما در اینستاگرام باید ویژگی های مختلفی داشته باشد. برای مثال باید ساده، کوتاه و خاصیت ماندگاری در ذهن داشته باشد و وقتی یکبار کاربر نام برند شما را خواند، حداقل تا یکسال در ذهن آن باقی بماند. دومین مورد هم بهینه سازی پروفایل اینستاگرام شما می باشد که بدون شک در سئو پیج شما در اینستاگرام تاثیر خواهد گذاشت.

15- با اینفلوئنسرها در ارتباط باشید

برای آنکه شما در یک حوزه اطلاعات کافی بدست بیاورید و یا تجربه هایی را کسب کنید، می توانید از افراد با تجربه بالا استفاده کنید و از آنها مشورت بگیرید و یا حتی دستمزدی را پرداخت کنید تا برای شما به مدت چند روز و یا چند ماه کار کند و به میزان زیادی در بازدید و فروش شما تاثیر بگذارد. با این وجود هیچ لزوم و استمراری برای ارتباط با اینفلوئنسرها نیست و این در حالی است که اگر شما بودجه کافی برای شروع کار دارید، می توانید از این دسته از افراد برای رسیدن به مقصد کمک بگیرید و نقشه راهنما را برای شما ترسیم نمایند.

سئو اینستاگرام

 این در حالی است که اینفلوئنسرها دارای ارتباط بیشتری نسبت به شما هستند و می توانند خیلی بهتر باعث محبوبیت شما شوند چرا که می توانند گزینه های بهتری را به عنوان راه حل یا استراتژی طراحی کنند که این گونه خیلی هدفمند به مقصد خواهید رسید. لازم به ذکر است که بدانید استفاده از اینفلوئنسرها مقرون به صرفه تر می باشد و در مقایسه با افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، می توانند خیلی بهتر استراتژی هایی را برای شما طراحی نمایند و باعث محبوبیت، افزایش فروش و… خواهند شد.

16- میزبان مسابقه اینستاگرامی باشید

مسابقات اینستاگرامی، ابزاری کارآمد و مناسب برای جذب فالوور می باشند که 3.5 برابر بیشتر از پست های عادی و 64 بار بیشتر نسبت به کامنت های اینستاگرامی تاثیر می گذارند. این در حالی است که تعداد انگشت شماری از حساب های اینستاگرامی، از این روش برای محبوبیت استفاده می کنند که با بازدید بالایی روبرو میشوند.

بصورت کلی مسابقات اینستاگرامی باید خیلی خلاقانه طراحی شوند و اگر خلاقانه طراحی نشود، بدون شک به نتیجه ای که منتظر آن بودید، نخواهید رسید و در کنار سرمایه، وقت گران بهای خود را نیز از دست خواهید داد. از این رو اگر مسابقه ای با جوایز با ارزش را طراحی کنید و خدمات و محصولات خود را بفروش برسانید، بدون شک باعث افزایش فالوورها خواهید شد و به نتیجه مدنظر خود خواهید رسید. اما اگر قسمتی از این مسابقه به درستی برنامه ریزی نشده باشد، آسیب خواهید دید.

17- هواستان به ایمیل مارکتینگ هست؟

طریقه سئو اینستاگرام

دریافت و ارسال ایمیل در دنیای امروزه با وجود رونمایی برنامه های مختلف سوشیال مدیا، کاهش یافته اند و اما هنوز یکی از بهترین راه های ارتباطی میان مشتری و شما می باشد. با این وجود شما باید از همان ابتدا به نحوی از مشتری، آدرس ایمیل را دریافت کنید. اما یک نکته کلیدی در این زمینه وجود دارد که باید از آن مطلع شوید و آن هم این است که نباید هر روز بنابر دلایلی که جلوه مناسبی ندارند، ایمیل مارکتینگ کنید. ایمیل مارکتینگ مانند هر ابزاری، نیازمند استراتژی می باشد و بدون استراتژی فقط به برندینگ خودتان آسیب خواهید رساند. از این رو با ایمیل مارکترها در ارتباط باشید.

18- هایلات های اینستاگرامی در چه حال هستند؟

خدمات و محصولات شما همیشه صرف یک محصول نخواهد بود و بدون شک دارای دسته بندی های مختلفی خواهد بود. برای مثال شما 100 محصول در 12 دسته بندی برای وب سایتتان تولید کرده اید که یک به یک این 100 محصول را استوری کرده اید، می توانید آنها را در 12 دسته بندی بصورت هایلایت اینستاگرامی، به صفحه اینستاگرامی خودتان اضافه کنید تا هم اینگونه محدودیت بازه زمانی استوری اینستاگرام که 24 ساعت است را کنار خواهید گذاشت و همچنین می توانید صفحه فرود یا لندینگ پیج خود را برای تبلیغات در پیج هایی که قصد تبلیغات دارید را انتخاب کنید.

19- لینک در استوری اینستاگرام؟!

آموزش سئو اینستاگرام

بدون شک یکی از قابلیت های مهم برای سئو اینستاگرام و سئو سایت شما، استفاده از استوری به نحوه خاص می باشد! لازم به ذکر است که شما می توانید از طریق استوری اینستاگرام لینک وب سایت و یا محصول خود را اشتراک گذاری کنید. بدون شک از طریق این روش می توانید باعث افزایش ترافیک وب سایتتان شوید. از این رو به هیچ وجه نباید این گزینه را فراموش کنید و هر محصول و خدماتی که تصمیم به استوری کردن آن دارید را متقابلا لینک وب سایت و خرید آنرا در استوری قرار دهید.

20- ایموجی های متناسب شما کدام ها هستن؟

نحوه سئو اینستاگرام

ایموجی ها نیز یکی از پرکاربردترین ها برای سئو اینستاگرام محسوب می شوند که شما می توانید از آنها در راستای کارهای روزمره خود استفاده کنید. این در حالی است که برندها بزرگ از ایموجی های مختلف و کاربردی استفاده می کنند که بدون شک شما با دیدن نمودار شوکه خواهید شد. برای استفاده از ایموجی ها ابتدا باید سبک رسمی و غیر رسمی بودن پیج را درک کنید چرا که برخی از ایموجی ها برای سبک رسمی و برخی دیگر برای سبک غیر رسمی مناسب هستند. با این حال تعدادی ایموجی را برای پیج اینستاگرامی خود از همان ابتدا انتخاب کنید و در پست ها و استوری ها از آنها استفاده کنید.

21- گردش حساب اینستاگرام در سایر برنامه های سوشیال

بدون شک شما بجز حساب اینستاگرام برای کسب و کارتان، از سایر برنامه های سوشیال مدیا استفاده کرده اید و این بدین معناست که شما بصورت همزمان از چند برنامه شبکه اجتماعی برای تبلیغات و اطلاع رسانی استفاده می کنید. توصیه ای که در این زمینه داریم این می باشد که شما می توانید در تمام پیج هایی که دارید، آدرس تمام کانال های خود را درج کنید. برای مثال شما می توانید حتی در قالب ایمیلی که برای مشتریان خود میفرستید، آیکون تمام کانال هایی که در آن حضور فعال دارید را درج کنید.

22- CTA را همه جا داشته باشید

سئو اینستاگرام

CTA مخفف عبارت Call To Action است که شما می توانید با استفاده از این راهکار، مشتری را به صفحه لندینگ منتقل کنید و مشتری اقدام به خرید محصول یا خدمات شما نماید. بدون شک این چنین راهکاری می تواند باعث افزایش فروش شما شود. اما اگر شما این اصل را رعایت نکنید و مشتری با باز کردن صفحه لندینگ، اقدام به خرید نکند، شما هم زمان و هم سرمایه ای که برای کسب و کار گذاشته بودید را بصورت کامل از دست خواهید داد و باید به دنبال رفع مشکل بگردید و یک اصل پرکاربردی برای CTA در نظر بگیرید.

23- از حساب اینستاگرام خودتان تجربه کسب کنید

تجربه یک اصل بسیار مهمی است که به هیچ وجه نمی توان با کلاس های تئوری و آکادمیک به آن رسید و تنها فقط می توان آنرا لمس کرد. اما تا زمانیکه شما خودتان به چالش تجربه درگیر نکنید هیچ وقت نمی توانید آنرا درک کنید. با این وجود شاید فرمول تجربه را بدانید، اما تا وقتی که اعداد را بجای مجهولات این فرمول قرار ندهید و نتیجه را بدست بیاورید، قطعا تجربه برای همیشه به عنوان یک فرمول تهی خواهد بود. با این وجود هر استراتژی که برای آن تصمیم می گیرید را باید به عنوان تجربه برای همیشه به خاطر بسپارید.

24- اضافه کردن Alt به تصاویر اینستاگرامی

آخرین ترفند سئو اینستاگرام که ما تصمیم به معرفی آن به شما داریمف استفاده از Alt برای تصاویر اینستاگرامی می باشد که اخیرا اینستاگرام از آن رونمایی کرد. Alt همان متن جایگزین است که اگر تجربه کار با cms های مختلف داشته باشید، قطعا برای تصاویر و سئو تصاویر از Alt استفاده کرده اید. این گونه زمانیکه شما از Alt استفاده می کنید، کاربر وقتی که جستجویی مشابه Alt شما داشته باشد، به پست شما خواهد رسید. از این رو حتما و حتما این گزینه را استفاده کنید.

سئو اینستاگرام

برای استفاده از Alt Text باید در ابتدا وارد بخش پست کردن شوید و عکس یا فیلم مورد نظر را انتخاب کنید. دقیا در صفحه ای که باید کپشن را وارد کنید، گزینه ای به نام Advanced Settings در انتهای صفحه وجود دارد که با انتخاب آن می توانید گزینه Write Alt Text را انتخاب نمائید و Alt تصویر را وارد کنید.

امتیازدهی {count}