راهنمای جامع لایو اینستاگرام

اینستاگرام، محبوب ترین شبکه مجازی جهانی است که طبق آخرین جهانی در این شبکه مجازی بیش از 800 میلیون کاربر فعال وجود دارد که روزانه از دقیقه تا چند ساعت در آن با مشاهده پست ها، استوری ها و igtvها خودمان را سرگرم می کنیم. اما یکی از قابلیت های این شبکه مجازی، لایو اینستاگرام می باشد که این روزها دارای کاربرد زیادی است. برای مثال شما می توانید از این ابزار برای معرفی کالاها و محصولات خود استفاده کنید.

لایو اینستاگرام

اما اگر شما از کاربران مبتدی این شبکه مجازی هستید، شاید سوالاتی در مورد استفاده و کاربرد این قابلیت اینستاگرامی داشته باشید. از این رو اگر به دنبال آموزش جامع و کامل لایو اینستاگرام هستید، در فالوورشه شما را با آموزش لایو اینستاگرام به همراه نکاتی که باید در حین استفاده از این قابلیت رعایت کنید را نیز ذکر خواهیم کرد. همراه ما باشید.

لایو اینستاگرام کجاست؟

اولین سوالی که ممکن است به ذهن هر یک از ما برسد، این است که لایو اینستاگرام دقیقا در کدام قسمت اینستاگرام قرار دارد؟ لایو اینستاگرام در صفحه Home یا همان صفحه اولی که وقتی شما وارد اینستاگرام می شوید قرار دارد. از این رو اگر قصد دارید لایو اینستاگرام بزارید و با دوستان خود حرف بزنید یا محصولات خود را معرفی کنید، می توانید از دو روش استفاده کنید.

لایو اینستاگرام

همان گونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید، ما دو قسمت را مشخص کرده ایم که با فشردن هر یک از این دو گزینه می توانید لایو اینستاگرام برگزار کنید. اما تصویر بالا فقط مرحله اول است.

چگونه لایو اینستاگرام بگیریم؟

بعد از کلیک بر روی هر یک از گزینه های بالا، صفحه ای برای شما باز خواهد شد که در پشت آن دوربین شما فعال است. برای انتخاب گزینه لایو، یک نوار وضعیت در پائین صفحه قرار دارد که باید از سمت چپ به راست (گوشی های با زبان انگلیسی) و از راست به چپ (گوشی های با زبان فارسی) بکشید تا به گزینه لایو برسید. هم اکنون با فشردن دکمه بالای Live، لایو شما برقرار خواهد شد.

لایو اینستاگرام

بعد از اینکه این دکمه را انتخاب کردید، اینستاگرام فورا شروع به چک کردن اینترنت شما می کنید و سپس با پیغام “You are now live” نشان می دهد که شما موفق به برقراری لایو اینستاگرامی شده اید که در تصویر ذیل مشخص است؛

لایو اینستاگرام


معرفی آپشن های لایو اینستاگرام

بعد از اینکه شما وارد لایو اینستاگرامی می شوید ( خودتان برگزار کننده لایو هستید )، در پائین صفحه دقیقا ابزارهایی که می توانند به شما کمک زیادی کنند، قرار گرفته اند که کارکردن با آنها کار بسیار ساده و آسانی می باشد. با این حال ممکن است که کاربرد دقیق هر یک از این ابزارها را ندانیم. از این رو ابتدا تصویر زیر را به دقت مشاهده کنید؛

اینستاگرام

همان گونه که مشاهده می کنید، قسمت زیرین که محلی برای ابزارهای کاربردی فرد برگزارکننده لایو است را شماره گذاری کرده ایم و طبق شماره بندی بالا در قسمت زیر به این ابزارها خواهیم پرداخت :

1- سوال هایی که دوستان شما در لایو کامنت میگذارند را می توانید در این قسمت مشاهده کنید.

2- لایو اینستاگرام خود را می توانید به دوستان خود ارسال کنید تا آنها هم به لایو بپیوندند.

3- در حین لایو ممکن است برخی از دوستان شما Reqest یا درخواست لایو دو نفره به شما بدهند که با کلیک بر روی این ابزار می توانید دوستانی که درخواست لایو مشترک اینستاگرامی با شما داده اند را مشاهده کنید.

4- گاها در لایو های مختلف مشاهده کرده اید که افراد در لایو با افکت های مختلف و جذابی حضور پیدا می کنند. این ابزار دقیقا همان ابزار است که با استفاده از آن می توانید از افکت های زنده اینستاگرامی یا ماسک های لایو اینستاگرامی استفاده کنید.

5- این ابزار برای جابجایی یا عوض کردن دوربین در لایو اینستاگرامی (دوربین عقب و سلفی) می باشد.

END- اما آخرین گزینه ای که می خواهیم به آن اشاره کنیم، دکمه END در بالا صفحه است که وقتی این گزینه را بفشارید، لایو شما قطع خواهد شد. با این حال بعد از تمام شدن لایو به ذخیره کردن لایو میرسیم. یعنی چی؟ شما بعد از قطع کردن لایو اینستاگرامی خود می توانید آنرا حذف کنید و یا می توانید آنرا ذخیره کنید که وقتی ذخیره می کنید، به مدت 24 ساعت در استوری شما قرار خواهد گرفت و دوستان شما می توانند آنرا مشاهده کنند. خب! با کلیک بر روی گزینه “Share to Story” برای ذخیره کردن لایو اینستاگرام در استوری و با انتخاب گزینه “Delete video” حذف خواهد شد؛

لایو اینستاگرام


 چگونه لایو اینستاگرام را دانلود کنیم؟!

یکی از سوالاتی که ممکن است گاها به آن نیاز پیدا کنیم، دانلود لایوهای اینستاگرامی است که ما نیاز مبرم به آنها داریم. برای دانلود لایو اینستاگرام تنها یک روش وجود دارد که می توانید با استفاده از آن لایو اینستاگرامی دوستان خود را دانلود کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت؛

دانلود لایو اینستاگرام “instagram live downloader”

دانلود لایوهای اینستاگرامی، یکی از معضلات کاربران اینستاگرام یا گاها خبرنگاران است که با کلی جستجو، هیچ راه حلی پیدا نمی کنند و در نهایت مجبور به فیلمبرداری از صفحه گوشی می شوند. اما جای نگرانی نیست چرا که یک ابزار تست شده توسط ما و مطمئن وجود دارد که شما با استفاده از آن می توانید به راحتی لایو اینستاگرام را دانلود کنید.

نام این ابزار “Save IG Live Story” است که یک ابزار کامل و منحصر بفرد می باشد که تنها می توانید آنرا در مرورگر کامپیوتر خود نصب و استفاده کنید که در لینک زیر قرار داده ایم؛

نحوه کار کردن با این ابزار بسیار ساده و آسان است بطوریکه ابتدا باید با حساب کاربری خود، قبل از نصب این برنامه وارد اینستاگرام شوید و سپس این برنامه را دانلود کنید. اینک بر روی اکستنشنی که در بالای مرورگر شما ایجاد شده است، کلیک کنید.

لایو اینستاگرام

بعد از کلیک هم می توانید لایوها و هم می توانید استوری های دوستان خود را دانلود کنید. به همین سادگی! اما اگر شما به دنبال برنامه ای در گوشی برای دانلود لایو اینستاگرام هستید، لازم به ذکر هست که هنوز برنامه ای مشخص وجود ندارد و با این حال شما می توانید در حین لایو، از صفحه نمایش گوشی فیلمبرداری کنید. با یک سرچ ساده(برنامه فیلم برداری از صفحه نمایش) در گوگل میتوانید پیدا کنید و دانلود کنید !

رفع مشکل لایو دونفره اینستاگرام

لایو دو نفره اینستاگرام، یکی دیگر از قابلیت های لایو می باشد که شما به همراه یکی دیگر از دوستانتان در لایو شرکت می کنید و سایر کاربران نیز شما را مشاهده می کنند و در حین گفتگوی شما می توانند سوالات خود را بپرسند. اما گاهی اوقات ممکن است به خوبی شما موفق نشوید تا با دوستتان لایو دو نفره بگیرید که در این میان شاید تصویر شما نباشد و تنها صدای شما باشد و از این دسته مسائل…

برای رفع این مسائل می توانید برخی اقدامات را انجام دهید که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم؛

  1. حذف کش اینستاگرام
  2. آپدیت برنامه اینستاگرام به آخرین نسخه
  3. حذف دیتای اینستاگرام
  4. بررسی سرعت اینترنت
  5. حذف و نصب مجدد برنامه اینستاگرام
امتیازدهی {count}